תרגילים לחיזוק רצפת האגן אצל נשים

נובמבר 26, 2019

תרגילים לחיזוק רצפת האגן אצל נשים

רצפת האגן נפגעת בעיקר אצל נשים שעברו הריונות. עומס ההריון הרבה פעמים משפיע על החלשות של רצפת האגן. רצפת אגן חלשה כוללת תופעות לא נעימות אותן עלולות לחוות נשים שאינן מקפידות על תחזוקה השוטף.

לכן חשוב לתרגל ולתרגל ולתרגל את רצפת האגן ולא להזניח את חלק הגוף הזה. לעיתים קשה בהתחלה להבין איך לתרגל חלק בגוף שהוא כלל אינו נראה. אבל עם ההתמדה ועם הזמן שחולף, לאט לאט מבינים איך לתרגל נכון ומתחילים לראות תוצאות.

למה חשוב לחזק את רצפת האגן?

אז כאמור רצפת אגן לא מתוחזקת גורמת לתופעות לא נעימות כמו בריחת שתן, טחורים, צניחת אברים, בעיות בתפקוד המיני, כאבים, קרעים במהלך לידות ועוד.

כדי להימנע מתופעות כאלו ואחרות רצוי לתרגל את רצפת האגן טרם הכניסה להריון על מנת שתשמור על יציבות במהלך ההריון עצמו, בלידה ובתקופה שלאחר מכן.

חשיבותה של רצפת האגן היא עצומה מכיוון שהיא תומכת במספר איברים חשובים מאוד בגוף האדם כגון הרחם, שלפוחית השתן, מסייעת בשליטה על הסוגרים, תומכת בתפקוד מיני תקין, חשובה להפעלת רפלקסים מסוימים (לדוגמא – רפלקס הכיווץ של שלפוחית השתן כשמתעטשים), וכמובן שרצפת אגן חזקה תסייע רבות בלידה עצמה.

אילו תרגילים קיימים שניתן לבצע לבד?

יש לא מעט תרגילים אותם ניתן לבצע לבד בבית. אבל מומלץ מאוד, במקביל לתרגול הביתי, לתרגל באופן קבוע שיטת תרגול כמו פילאטיס בה המדריכות יכולות לסייע בתרגול נכון ואפקטיבי יותר.

תרגיל פשוט וקל אותו ניתן לבצע בכל מקום ובכל זמן מבלי שאף אחד אפילו ידע שאת מתרגלת הוא כיווץ ושחרור רצפת האגן שמרגיש כמו התאפקות לפיפי. כשמבצעים את התרגיל הזה הרבה פעמים לומדים לשלוט יפה ברצפת האגן ולהבין את מיקומה המדויק בגוף.

תרגיל נוסף שניתן לבצע לבד בבית הוא עמידה על רגל אחת תוך כדי שהרגל השניה כפופה לפנים והברך מתרוממת לקו האגן, הכניסי את הבטן תוך כיווץ הסוגרים. חזרי על התרגיל מספר פעמים והחליפי בין הרגליים.

יש באמת אינספור תרגילים נוספים. החושב הוא להבין כי ככל שתתרגלי יותר כך תתחזקי יותר ותראי תוצאות מהר יותר.

>>5 תופעות של אחרי לידה שלא מדברים עליהן

ההשפעה של תרגול נכון ורציף על הגוף שלך

תרגול נכון הוא בגדר חובה כשמדובר על תרגול רצפת האגן. לכן לפני שאת מתחילה לתרגל ודאי עם עצמך שאת מבינה היכן נמצאת רצפת האגן בגוף שלך ואיך היא מרגישה. דרך מצוינת לעשות זאת היא בשירותים.

במהלך ישיבה בשירותים ,תוך כדי מתן שתן ופיסוק קל של הרגליים נסי לכווץ את השרירים ולהפסיק את זרימת השתן. ברגע שתצליחי לעשות סביר להניח כי תזהי את התחושה אותה את אמורה להרגיש ותזהי פחות או יותר איפה ממוקמת רצפת האגן.

חשוב לדעת ולהבין כי תרגול עצירה של שתן הוא כלל לא מומלץ לשם חיזוק רצפת האגן אלא הוא רק תרגול חד פעמי המשמש כאינדיקציה לזיהוי המקום.

קריאה נוספת

שורש הפלא ההודי

אשווגנדה – צמח על מסתורי

אשווגנדה – צמח על מסתורי צמח האשווגנדה, צמח מרפא מיוחד במינו, מגיע אלינו מחלקים מסוימים באפריקה, כמו גם מהמזרח התיכון ומהודו. תחת שימושים מסוימים, יש

Read More »
לא כל רעיון יהפוך למוצר

לא כל רעיון הופך לאקזיט מצליח…

בישראל, אנו עדים בכל שנה לכמות הולכת וגדלה של יזמים שמקימים עוד ועוד חברות הזנק חדשות, הן בתחומי טכנולוגיה והן בתחומים נוספים. אנו שומעים רבות

Read More »
pizza

5 מתכונים חלביים וטעימים

במאמר זה אספנו עבורכם 5 מתכונים חלביים ופשוטים להכנה. למרות שבחלק מהמתכונים דרוש שימוש במיקסר או להתפיח מעט את הבצק, אין זה מסבך את ההכנה

Read More »